مدارس فرسوده؛ وقتی دیوارهای امید ترک میخورند»
اما وقتی محیط مدرسه ناایمن و غیراستاندارد باشد، این آموزش عملاً از کیفیت و امنیت لازم برخوردار نیست.
تحصیل در ساختمانی فرسوده و خطرناک، تحصیل واقعی و برابر نیست.
بنابراین، وجود مدارس ناایمن را میتوان نوعی کاستی در اجرای اصل 30 قانون اساسی دانست.
بازسازی؛ گامی برای عدالت آموزشی
بازسازی مدارس فقط تعمیر دیوارها نیست؛ احیای حق تحصیل و عدالت آموزشی است.
هر مدرسهی نوسازیشده یعنی کودکی کمتر که با ترس از سقف نمزده یا بخاری ناایمن درس میخواند.
ایجاد محیطهای آموزشی ایمن، تحقق عملی قانون اساسی و احترام به کرامت انسانی کودکان است.
مدرسه حق هر کودک است، نه امتیازی برای عدهای خاص.
آینده از کلاسهای ایمن میگذرد
مدرسه ایمن، یعنی آیندهای امن.
فرسودگی مدارس، تنها مسئلهای ساختمانی نیست، بلکه مسئلهای انسانی، قانونی و اخلاقی است.
وقتی کودکی در کلاس ناایمن درس میخواند، یعنی قانون و وجدان ما هر دو شکستهاند.
بازسازی مدارس، یعنی بازسازی آینده، عدالت و امید در دل جامعه.
